Waarom wilt u een website?
Professioneel
Het komt professioneler over dan bijvoorbeeld alleen een Facebook pagina.
Voldoe aan de verwachtingen van uw klanten
Mensen verwachten dat ieder bedrijf een website heeft. Het is tegenwoordig even normaal als het hebben van een telefoonnummer. Klanten zullen er naar vragen.
Maak de drempel naar meer informatie lager
De bezoekers hebben meteen de mogelijkheid om uw prijzen en dergelijke te zien, zonder dat ze daar eerst om hoeven te vragen. Het bellen om te vragen naar prijzen en dergelijke is een drempel. Het feit dat ze niet meer hoeven te bellen voor die informatie, maar op uw website kunnen kijken is ook handig voor u. Ze hoeven u niet meer te bellen over prijzen en dergelijke, en u hoeft niet meer altijd bereikbaar te zijn met de telefoon om deze informatie aan klanten te verschaffen.
Breng de klant op ideeën
Als de klant een product/dienst wil afnemen bij u en op uw website gaat kijken wat het kost, wordt de klant meteen op ideeën gebracht over wat de klant nog meer zou kunnen krijgen bij uw bedrijf.
U kunt op uw website aangeven welke producten en/of diensten u verkoopt
U ergert zich misschien wel eens aan die verkopers aan de telefoon, of een op geld beluste verkoper in een elektronica winkel. Die mensen roepen bij mij als klant weerzin op om iets bij die winkel/dat bedrijf te kopen. Ik wil een rustige en geïnformeerde keuze kunnen maken, vooral niet te gehaast of gestuurd door andermans mening. Als die informatie op de website staat, kan de klant zelf op de link klikken om de informatie te zien, in zijn/haar eigen tijd.
Concretere mond-op-mond reclame
Mond-op-mond reclame wordt concreter. Omdat mensen een beter geheugen hebben voor beeldende informatie zal de naam van uw bedrijf sneller vergeten worden dan een beeld dat uw bedrijf representeert (bijvoorbeeld uw logo). Op het moment dat de mond-op-mond reclame wordt gemaakt, kan de bestaande klant de website van uw bedrijf laten zien aan de nieuwe klant, waardoor die eerder aan u zal denken als die uw product of dienst nodig heeft. Het is alsof de bestaande klant een mini presentatie geeft aan de nieuwe klant, met uw bedrijf in de hoofdrol!